Média a my

Rosteme rychle, ale stále s pokorou

Pozice VAD bude na našem trhu nadále velmi silná a bude založena na profesionalitě, říká CEO společnosti Veracomp Petr Janda.

Na českém IT trhu se pohybujete sedmým rokem, přibližte nám své začátky a cestu, kterou jste za dobu fungování urazili.

Začinali jsme v tymu několika kolegů v roce 2009. V portfoliu jsme měli dva produkty, trochu peněz na učtu a tři stoly. Dnes mame v tymu 40 kolegů, jsme ve dvou zemich, zastupujeme dvacet vyrobců a letos dosahneme obratu půl miliardy. Cesta, po ktere jsme šli, nebyla vždy rovna a bez překažek. Naši vlastnici nam umožnili dělat chyby, ze kterych jsme se pak mohli poučit, a to plati dodnes. Je to nejlepši cesta, jak se posunout kupředu. V letošnim roce jsme založili dceřinou společnost na Slovensku, kde bychom chtěli zuročit naše zkušenosti z fungovani v Čechach a na Moravě, tentokrat bez chyb, kterych jsme se v minulosti dopustili.

Vaše skupina patří k největším středoevropským distributorům s přidanou hodnotou. Jak vypadá vaše dobývání českého trůnu?

Stanovili jsme si ambiciozni cile, a tak to neni lehke. Trh je poměrně nasyceny, konkurence nespi. Jsme však přesvědčeni, že naše hodnoty jsou pro partnery zajimave z hlediska dlouhodobeho vztahu, vše je založeno na důvěře, individualnim přistupu a profesionalitě v každem kroku, ktery dělame. Vime, že přesně to partneři oceňuji, a věřime, že budou i nadale, a tak i naše společnost poroste.

V minulém roce v říjnu jste podstoupili jednu zajímavou akvizici. Jaká to byla a jak dopadla? Chystáte nějakou další?

Odkoupili jsme distribučni divizi Red Hatu od společnosti Servodata. Musim s potěšenim řict, že akvizice dopadla velmi dobře. Tym, ktery jsme převzali, je skvěly a jsme radi, že je dnes naši současti. V akvizicich bychom radi pokračovali. Přestože jsme si akvizici Red Hat divize financovali sami, stale mame možnost využit silneho finančniho zazemi naši mateřske společnosti, takže se kontinualně rozhližime. Nicmeně i nadale budeme v tomto směru velmi opatrni. Kultura naši společnosti, kterou budujeme, je pro nas přednějši než rychle navyšeni obratu a z toho vyplyva, že každa akvizice musi byt velmi pečlivě zvažena.

Které technologie jsou podle vašich zkušeností aktuálně „trendy“ a které vaši zákazníci nyní nejčastěji využívají?

Pokud budu mluvit pouze za Veracomp, pak převažuje bezpečnost a neustale take stoupa podil open source řešeni. V porovnani s minulymi roky je take mnohonasobně vyšši podil tzv. vysoke či sofistikovane bezpečnosti, kdy zakaznik už nepožaduje pouze zakladni ochranu, ale mnohem vice se zaměřuje na analyzu sve sitě, jeji chovani a monitoring, ochranu zevnitř apod. Je to logicke a jde ruku v ruce s navyšovanim intenzity a sofistikovanosti utoků. Radi nabizime našim partnerů něco navic a proto udržujeme v portfoliu i několik zajimavych produktů, ktere jsou na začatku sveho komerčniho uplatněni. Spolupracujeme s několika společnostmi zabyvajicimi se přenosem dat po rozvodech vysokeho napěti. Od minuleho roku mame take produkt, ktery zajimavym způsobem oboha cuje drony či slouži pro specialni složky armady, policie, hasičů apod.

Kam myslíte, že se bude trh VAD ubírat?

Nedavno jsem měl na toto tema zajimavou diskuzi, kdy jsme řešili, zdali bude distribuce s přidanou hodnotou vůbec existovat. Odpovim stejně jako tehdy. Domnivam se, že VAD bude svoji pozici posilovat. Potřeby zakazniků jsou stale komplexnějši, a proto je potřeba prostřednik, ktery jim pomůže. Technologie jsou tak vyspěle, že partner nebude schopen udržovat znalosti na te nejvyšši urovni, aby byl pro sveho zakaznika schopen vyřizovat všechny požadavky uspokojivě. A zde je naše role. Pokud bych to měl shrnout, role VAD bude posilovat a bude postavena na profesionalitě a nejvyššich kompetencich jak v oblasti tvrdych, tak i měkkych dovednosti.

Kam se budete ubírat přímo vy?

V letošnim roce jsme narostli teměř na dvojnasobek z hlediska počtu kolegů z důvodu velkeho narůstu počtu produktů. V nejbližšich letech tedy budeme přibirat produkty do sveho portfolia, budovat z nich co nejkomplexnějši portfolio, budeme i nadale pracovat na excelenci, tedy stavu byt lepši a lepši v každem kroku, ktery udělame. Což se nasledně projevuje ve vztahu k našim partnerům. Opět shrnuto, žadne velke změny, chceme pokračovat směrem k cili, ktery mame, při zachovani všech kulturnich specifik naši společnosti.

Pro kolik firem podobného ražení, jako je Veracomp, je vůbec na malém trhu v ČR místo?

Naš trh je volny, pro dobrou firmu je tady vždy mista dost. Jsme radi, že je na tomto trhu velika konkurence. V našem usili tak nepolevime, tlači nas to dopředu. Konkurence je spravna a zdrava. Je jasne, že pokud by zde bylo např. deset velkych VAD IT distributorů, mělo by to velky vliv na vysledky všech, ale doufam, že v tomto zafunguje regulace trhu a že zvitězi ti, kteři nabizeji partnerům skutečnou přidanou hodnotu. Veracomp je jednim z nich.

Další články

RSS

Naši partneři o nás