Média a my

Provedeme partnery bohatou nabídkou rozmanitých řešení

Petr Janda, generální ředitel Veracompu, zhodnotil, jak se společnosti dařilo v minulém roce, a odhalil opravdu smělé plány do budoucna. Dále nám ale také prozradil, co je přidaná hodnota Veracompu, proč se zajímají o opensource nebo že se otevírá slovenská pobočka.

Když jsme se spolu bavili na podzim, tak jste mimo jiné říkal, že chcete být skvělým zaměstnavatelem a že vaše přidaná hodnota je také ve vašem týmu. Jak se vám v tomto ohledu daří? 

Náš primární cíl je stát se jedničkou na českém a slovenském trhu, s tím souvisí i náš sekundární cíl, tedy být nejlepším zaměstnavatelem v oblasti IT. Je ještě brzy hodnotit, jak se nám tento cíl daří plnit, ale můžu říct, že letos chceme zaměstnat třináct nových spolupracovníků v Čechách i na Slovensku. Máme velkou radost ze všech, kteří se k nám dosud přidali, a troufám si tvrdit, že kvalita lidí, které přijímáme, i naše výsledky jsou důkazem toho, že se nám daří naše cíle naplňovat.

Třináct lidí, to je celkem dost, že? 

Bylo nás 27 a náš cíl je mít na konci roku 2016 kolem 40 lidí, protože jsme naše portfolio rozšířili o další skvělé značky. V loňském roce se nám podařilo splnit to, co jsme si před sedmi lety vytyčili jako jeden z milníků, což bylo dosažení obratu deset milionů eur, a letos máme ještě smělejší plány, růst by měl být téměř trojnásobný. A k tomu samozřejmě potřebujeme kvalitní lidi, takže ty naše dva hlavní cíle spolu úzce souvisí.

 

Plány jsou smělé, nepochybně ambiciózní. Na jedné straně jsou plány, ale situace na trhu může být docela jiná. Jak to vlastně teď na trhu vypadá? 

Na první pohled se náš plán zdá nereálný, ale věřte, že i přes svoji ambicióznost má určitý logický základ. Na konci loňského roku jsme odkoupili distribuční divizi Red Hat a jsme přesvědčeni, že se v letošním roce začne tato investice vracet, a to je jen jedna část, kterou zohledňujeme v očekávaném navýšení. Samozřejmě, že pro rok 2016 připravujeme další produktové novinky. Prozradím, že máme podepsaný nový distribuční kontrakt se společností Gigamon a těsně před podpisem jsou další dvě značky. To je základ, na kterém stavíme čísla pro rok 2016 a samozřejmě je tam i standardní navýšení výkonnosti u produktů, které už v portfoliu máme.

 

Jak je to s Red Hatem? Co si od toho vlastně slibujete? 

Red Hat byl pro nás ze začátku velká neznámá, ale čím více poznáváme open source svět, tím více mu fandíme. Troufám si tvrdit, že i z hlediska byznysu je to směr, kterým se trh bude v budoucnu ubírat stále více. Zastupujeme i opačný pól trhu, ale open source je dá se říci fenoménem v oblasti současného podnikového IT.

Red Hat byl proto logický krok, jak doplnit portfolio. Do budoucna usilujeme také o pokrytí oblasti „storage a serverů“, tam jsme se vydali zatím se společností Huawei, kde jsme úplně na začátku, ale jde o oblast, na kterou bychom se rádi více zaměřili. Pak bude naše portfolio pokrývat opravdu širokou oblast a dokážeme našim partnerům nabídnout velice komplexní řešení. V portfoliu máme také hodně značek z oblasti „security“, kterou se zabýváme od začátku, to je nepochybně naše specializace, ale jinak se snažíme mít co nejširší portfolio, které uspokojí všechny partnery a pomůže jim vyřešit veškeré problémy, se kterými se potýkají u svých zákazníků. 

Máte v portfoliu značky, které se vymykají klasické sestavě, jakou má většina konkurence. Je to výhoda? 

Značek je na trhu veliké množství, téměř každý týden dostávám nabídku na spolupráci s novým produktem. Hodně jich je z Asie. Naše úloha jako distributora spočívá v pomoci partnerům vyznat se v této široké nabídce bez ohledu na to, zda zastupujeme známé či méně známe značky. 

Myslíte, že v roce 2016 uzrál čas, aby se prodejci začali specializovat?

Pokud se podíváme na naše partnery, spolupracujeme jak se systémovými integrátory, soustředícími se na komplexní dodávky, tak i s menšími specializovanými firmami. Každá z nich má svoje místo na trhu, svoji úlohu a my jako distributor musíme pro oba typy partnerů vytvořit prostředí, ve kterém se budou cítit dobře, bude se jim obchodně dařit. Mám svůj osobní názor na budoucnost z hlediska specializace, ale na to bychom museli vyčlenit prostor pro samostatný rozhovor. Co považuji za důležité, je to, aby Veracomp jako distributor poskytoval přidanou hodnotu jak pro systémové integrátory, tak i specializované firmy. 

Co chystáte kromě nových značek pro resellery dál? 

Zakládáme novou společnost na Slovensku – Veracomp Slovakia (doposud jsme na Slovensku měli pouze Organizační složku), pokud vše vyjde, tak od února začne fungovat. Hodláme hodně investovat, zejména do lidských zdrojů v obou zemích. Stěhujeme se do nových prostor v Čechách i na Slovensku, takže zlepšíme i obslužnost partnerů, kteří nás navštíví, rozšíříme si možnosti v oblasti poskytování vzdělávání. V oblasti podpory partnerů připravujeme několik dílčích změn. Naznačím, že jedna z nich je příprava „incentive“ portálu, který chceme ozvláštnit některými novými neotřelými prvky. Od začátku podnikání usilujeme o to, abychom nesplývali s konkurencí, a jdeme si svou cestou. Dnes s námi spolupracují stovky partnerů a dosáhli jsme obratu 300 milionů korun, což je pro nás důkaz, že ta cesta, byť plná překážek, je ta správná. 

Nestává se z vás trochu korporace? 

Ta otázka se samozřejmě při takto dramatickém růstu nabízí, ale pořád platí, že naším cílem je být velká firma s kulturou malé společnosti. Nezbývá, než se zeptat našich zaměstnanců, jestli to tak cítí, a troufám si tvrdit, že odpoví, že se nám daří udržovat téměř rodinnou atmosféru, a to i navzdory našemu růstu.

Další články

RSS

Naši partneři o nás